fredag 17 april 2009

Fokus på: Pernilla!

Vi BBC-arrangörer ville presentera ett urval av er deltagare för att alla ska känna igen något ansikte när vi drar igång nästa lördag. Vi bad helt enkelt några slumpvis utvalda deltagare att svara på några korta frågor. 15 minutes of fame på BBC! Först ut är:

Namn: Pernilla Svensson
Ålder: 36
Hemort: Stockholm
Blogg: http://nillastraningsblogg.blogspot.com/


Antal BBC innan 25 april? Alla! Förra årets succé som anordnades av Sofy och Blogger SkiCamp uppe i Åre i januari!




1) Nämn din absoluta favoritövning/träningspass!

Jag är en spinningnörd och älskar den fullständiga utmattning och lycka av ett riktigt bra spinningpass. Pratar vi styrketräning är farvoritmuskelgruppen axlar och då helst hantelfyes i dropset.


2) Bästa endorfinkicken får jag av:

Ett riktigt hårt styrketräningspass tillsammans med min PT Erick. Han får mig att flytta gränser, bryta barrikader och kan få mig att känna att ingenting är omöjligt! Efteråt är jag näst intill hög på endorfiner och kan rida på den vågen i hur många dagar som helst!


3) När jag inte tränar så:

sover jag eller jobbar! Nä, så ”illa” är det faktiskt inte, men ibland känns det så! Självklart försöker jag även umgås med mina vänner, äta en god middag, titta på solen eller bara vara så ofta jag kan och har möjlighet!


4) Detta gör mig glad:

Underbara vänner och familj. Ett lyckat träningspass, då helst tillsammans med någon god vän och vårens första vitsippa! Jag kan även bli barnsligt glad över årets första mjukglass, riktigt god choklad eller varför inte ett riktigt gott glas rött vin någon gång ibland!


5) Varför BBC?

För att det är roligt så klart! Att få träffa massor med nya och gamla vänner för att träna och skratta ihop är ju helt fantastiskt. Tänk att få umgås en hel dag (och kväll) men människor med samma positiva och glada inställning till träning, galenskap och livet! Och när nu den chansen kommer måste man ju vara ”galen” om man säger nej! Att man sedan vaknar upp morgonen efter med en underbar träningsvärk i hela kroppen är bara en positiv bieffekt!

Inga kommentarer: