torsdag 23 april 2009

Fokus på: Robert!


Vi BBC-arrangörer ville presentera ett urval av er deltagare för att alla ska känna igen något ansikte när vi drar igång på lördag. Vi bad helt enkelt några slumpvis utvalda deltagare att svara på några korta frågor! 15 minutes of fame på BBC!

Namn: Robert Landstedt
Ålder: 34
Hemort: Täby
Blogg: Nej, har funderat på att skaffa en om jag håller kvar vid mitt långsiktiga mål men det ligger nog en bit in i framtiden fortfarande.

Antal BBC innan 25 april? 1, BBC Åre-09


1) Nämn din absoluta favoritövning/träningspass!
Långlöpning med andra, själv blir det bara tråkigt. 15km skidor med Sofy är bästa passet hittills i år.

2) Bästa endorfinkicken får jag av:
Göra mål! men det var länge sen jag spelade fotboll. Nu är det mer om man känner att man blir starkare/bättre på det man gör. Kan köra hårdare på passet, springer fortare eller bara känner att man har mer krafter kvar efteråt. Vet inte om det är så mycket till kick men man känner att allt går lite lättare efter ett bra pass och humöret är bättre.


3) När jag inte tränar så:....
Sitter jag och läser på en dykbåt i Egypten. Startade ett företag 1:a januari och nu äntligen börjar det bli ordning på det. Min far fick en stroke för ett par år sedan och det är allt med personlig assistans åt honom som mitt företag ska sköta.

4) Detta gör mig glad:
Choklad, min hund, träning, dykning, sol och ljus så man kan springa utomhus.

5) Varför BBC?
Mattias ringde mig förra sommaren och frågade om jag ville åka till Åre med 12 instruktörerstjejer.. hmmm nej?

Varför BBC igen?
Väldigt välorganiserat av och med en massa trevliga personer med rätt inställning till träning och ett bra delmål för min träning. Nu når jag inte riktigt ända fram till mitt uppsatta mål men jag har tränat mycket mer än på länge och känner att formen förbättras hela tiden så jag är ganska nöjd ändå.

1 kommentar:

Sofy sa...

Oj! Det visste man inte, vilken ära att ha bidragit så pass! Hoppas att BBC nummer två för din del lämnar nya höjdpunkter nu då!